Wizaz.pl - Podgląd pojedynczej wiadomości - Czy ktoraś z Was kupowała gotowe produkty na Biochemii Urody? Jak wrażenia? Cz.II
Podgląd pojedynczej wiadomości
Stary 2009-12-02, 14:35   #1382
krycha?
Raczkowanie
 
Avatar krycha?
 
Zarejestrowany: 2007-08
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 101
Dot.: Czy ktoraś z Was kupowała gotowe produkty na Biochemii Urody? Jak wrażenia?Cz.I

Otrzymałam odpowiedź dotyczącą stabilności serum Renew z BU napisaną przez p. Barbarę Kwiatkowską (której artykuły bardzo sobie cenię ). Informacje te mają być podane niedługo na ich stronie, jednak pozwolę sobie zacytować tą odpowiedź tutaj:
Cytat:
Napisane przez p. Barbara Kwiatkowska
"Droga Pani,

Otrzymałam Pani pytania dotyczące retinolu oferowanego przez
biochemiaurody.com i poniżej załączam moje uwagi. Cieszę się, że są
jeszcze osoby dogłębnie interesujące się tematem.

Forma retinolu oferowana przez Biochemiaurody pod względem stabilności
jest wyjątkowa, co zwróciło moją uwagę.
Producentem tej formy retinolu jest zagraniczna firma
biotechnologiczno-kosmetyczna, o długich tradycjach i wysokiej reputacji, która wypuściła już na rynek kilka
hitów kosmetycznych. Jest to nowa forma retinolu stabilizowanego w formie olejku, aktualnie najdroższa i jeszcze mało popularna, produkowana tylko przez jedną firmę na świecie w Japonii.
Formę tą spotka Pani obecnie tylko w niektórych japońskich liniach kosmetycznych.
Dokładne wyniki badań jakie dostarczył producent są zadowalające i
potwierdzają, że nowa forma retinolu jest nawet bardziej stabilna niż
estrowa forma retinolu tzw. octan retinylu często nazywany
pro-retinolem, stosowany np. w kosmetykach firmy L'Oreal. Potwierdzają
to również właściwości chemiczne tej formy.
1 - Badanie potwierdzające odporność nowej formy retinolu na światło
słoneczne, czyli czynnik, na który zwykły retinol jest najbardziej
wrażliwy.
W badaniu tym próbki nowej formy retinolu, tradycyjnego retinolu i
octanu retinylu pozostawiono na jeden tydzień pod działaniem promieni
słonecznych. Ilość tradycyjnego retinolu i octanu retinylu z 10%
spadły już po godzinie do 2%. Nowa forma retinolu pozostała stabilna w 100%
nawet po 1 tygodniu.

2 - Kolejne badanie, stwierdzało stabilność nowej formy retinolu na
działanie wysokiej temperatury. Nowa forma retinolu podgrzewana przez
3 godziny w temp. 85 C, nie straciła nawet 1% aktywności.

3 - Kolejne badanie, potwierdzało stabilność nowej formy retinolu na
działanie tlenu, z czym również ma problem tradycyjny retinol. Po 2
tygodniach próby, nowa forma retinolu nie uległa rozkładowi i nawet
częściowemu utlenieniu.

Te wszystkie badania, tradycyjnie zostały wykonane w ekstremalnych
warunkach, które w praktyce w zasadzie nie mają miejsca. Jeśli dana
substancja może przetrwać tak trudne warunki, potwierdza to tym
bardziej jej stabilność w typowych warunkach, nawet w warunkach
domowego wykonywania kosmetyków.
Producent gwarantuje 12 miesięcy trwałości, w temp. pokojowej dla nowej, stabilizowanej formy retinolu.

Stabilizacja, tejże nowej formy retinolu, polega na modyfikacji chemicznej tradycyjnego retinolu, zwanej w chemii hydrogenacją. Obrazowo może sobie to Pani wyobrazić w ten sposób: tradycyjny retinol posiada wiele pojedynczych wiązań chemicznych, czyli jakby wiele rąk, które szukają pary, do których bardzo łatwo mogą przyłączyć się inne związki chemiczne, co powoduje zmianę struktury retinolu i utratę jego właściwości, stąd tak wysoka wrażliwość retinolu na czynniki zewnętrzne, przede wszystkim światło, wysoką temperaturę i tlen z powietrza, stąd też potrzeba chronienia retinolu w specjalnych opakowaniach.
Retinol modyfikowany, został poddany specjalistycznemu procesowi hydrogenacji, to znaczy do jego licznych wolnych rąk zostały dołączone neutralne cząsteczki wodoru, dzięki temu retinol modyfikowany stał się stabilny i nie może zostać rozłożony przez czynniki zewnętrzne, gdyż ma już zajęte "ręce".
Dodatkowa, podkreślana zaleta modyfikowanego retinolu to zmniejszona zdolność podrażniania i lepsza tolerancja, w porównaniu z tradycyjnym retinolem, poza tym fakt, iż jest to forma olejowa sprawia, że retinol ten praktycznie rzadko powoduje przesuszenie i łuszczenie skóry.
Przypadki podrażnienia ze strony tej formy retinolu także się zdarzają, dlatego jak zawsze należy do kosmetyków z retinolem podchodzić ostrożnie. Osoby testujące zgłaszają czasem mrowienie skóry tuż po aplikacji, łuszczenie może wystąpić, ale w praktyce jest ono niewidoczne dla oka, podobnie jak w przypadku kwasów PHA.
Mimo braku podrażnienia, modyfikowany retinol nadal zachowuje swoją siłę i skuteczność działania.
Jeśli orientuje się Pani w różnych formach retinolu, można wysunąć porównanie, że modyfikowany, nowy retinol podobnie jak retinaldehyd charakteryzuje się większą łagodnością i mniejszymi zdolnościami podrażniania, jednocześnie jest on bardziej stabilny od retinaldehydu i tradycyjnego retinolu.
Istnieją również inne formy retinolu, wiele firm opracowuje bowiem
różne metody i formy, które mają poprawić stabilność wrażliwego
retinolu, jednak żadna z nich nie dała tak dobrych wyników, jak ta
opisywana powyżej.
Miałam okazję testować retinol w postaci proszku, który miał być
stabilizowany, jednak mimo wszystko po czasie tracił swą aktywność,
nawet przechowywany w niskiej temperaturze. Istnieją formy retinolu
zamknięte w otoczki mające chronić przed rozkładem, jednak formy te są
trudne w obróbce i po wprowadzeniu do kosmetyku czyli rozpuszczeniu
stają się ponownie wrażliwe, dlatego kosmetyk z ich udziałem wymaga
specjalnych warunków wykonania i specjalnych opakowań. Formy tego typu
nie nadają się do własnoręcznie wykonywanych kosmetyków.
Spośród znanych mi form czystego retinolu, modyfikowany retinol jest jedynym obecnie składnikiem tego typu nadającym się do wykorzystania w domowych warunkach.
Nowa forma retinolu ma bardzo wygodną formę olejku, która jednocześnie
sprawia, że retinol jest efektywnie wprowadzany do głębszych warstw
skóry.

Dzięki japońskim naukowcom, niemożliwe stało się możliwym. Tak, jak udało im się opracować najbardziej stabilną formę witaminy C, w postaci olejowej witaminy C (tetraizopalmitynianu askorbylu), która jest aktualnie bardziej popularnym składnikiem, tak obecnie tej samej firmie udało się stworzyć retinol o najwyższym stopniu stabilności.
Najdokładniejsze badania na temat obu tych składników pochodzą od producenta, nie są one udostępniane na internecie.
Wyszukując poprzez wyszukiwarkę internetową więcej informacji na temat retinolu modyfikowanego "hydrogenated retinol" natrafi Pani m.in. na patent amerykański nr 20090196895, który wyjaśnia i potwierdza:
" A large number of cosmetic products with anti-ageing effect are already known. Essential components of many well-known products are retinol or derivatives thereof, i.e. retinoic acid, retinyl palmitate, tocopherol retinoate, C2-C5 esters of retinol, and others. However, the effect of these products is not always satisfactory because the stability is frequently insufficient so that the effectiveness is rapidly reduced and, in addition, skin irritations may arise."
"The hydrogenated retinol that is used is a retinol wherein all double bonds have been saturated by hydrogenation. This product shows improved light and heat stability and less skin irritation compared to native retinol."

Z pozdrowieniami
Barbara Kwiatkowska
Ja już nie mam żadnych wątpliwości dotyczących serum i dalej będę się nim maziać
__________________
szczęście jest jak Tour de France - długo się czeka, a potem chwila i po wszystkim
krycha? jest offline Zgłoś do moderatora