|
Notka |
|
Praca i biznes W tym miejscu rozmawiamy o pracy i biznesie. Jeśli szukasz pracy, planujesz ją zmienić lub prowadzisz własny biznes, to miejsce jest dla ciebie. |
|
Narzędzia |
2014-02-25, 17:33 | #1 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2010-04
Wiadomości: 515
|
Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Witam. Pracuję w sklepie. Dzisiaj klientka chciała zrobić zakupy za około 3zł. Wyciągnęła 100, na pytanie, czy nie ma drobniej odparła, że nie. Tego dnia wszyscy płacili mi w banknotach po 100 lub 50zł, ale zostało mi trochę monet po 5, 2 i 1zł. Postanowiłam, że wydam w takim razie 1x50zł, 1x10zł (miałam jeden taki banknot) i dalej 6x5zł +3x2zł. Ale klienta odmówiła przyjęcia bilonu! powiedziała, że to chyba żart, żeby takimi drobnymi płacić i że ona tego nie przyjmie. Kolejka za nią rosła, a ona uparcie nie chciała ani wziąć pieniędzy, ani iść do sklepu obok rozmienić.
Czy ktokolwiek z Was orientuje się, czy klient ma prawo odmówić przyjęcia reszty w monetach? I czy ogólnie sprzedawca ma obowiązek zawsze mieć wydać resztę? Podobno kiedyś istniał przepis, że sprzedawca MUSI mieć wydać, ale już on nie obowiązuje. W internecie ciężko znaleźć jednak takie informacje. Będę bardzo wdzięczna za opinie kogoś, kto zna się na prawie Przepraszam także za chaotycznie napisany post, nie potrafię ładnie pisać. I za temat umieszczony w TYM dziale, nie wiedziałam gdzie go zamieścić... |
2014-02-25, 18:03 | #2 |
BAN stały
Zarejestrowany: 2009-04
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 146
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Monety sa prawnym środkiem płatniczym, więc przedsiebiorca nie może odmówić ich przyjęcia. Klient także nie może odmówić przyjęcia reszty w bilonie, więc nie ma co się przejmować
Tu jest dość ładnie i logicznie opisane: http://www.menshealth.pl/forum/index...em-prawnikiem/ |
2014-02-25, 18:24 | #3 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2007-07
Wiadomości: 4 413
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Kiedyś gdzieś czytałam czy słyszałam, że wydawanie reszty to dobra wola sprzedawcy, bo kupujący zna cenę i powinien mieć taką kwotę jaka się należy za zakupy. Ale ile w tym prawdy nie wiem.
|
2014-02-26, 22:59 | #4 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-06
Wiadomości: 7 017
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Ty nie możesz odmówić przyjęcia bilonu i klient też-jak to już wyżej było napisane-> bilon jest legalnym środkiem płatniczym w Polsce. Jak go nie chciała przyjąć to jej pech. Trzeba było odliczyć resztę, wyjąć z kasetki, podać jej i zacząć kasować następnego klienta. Przecież Ty jej nie odmówiłaś wydania reszty, tylko wydałaś tak jak mogłaś, Ja w takiej sytuacji zazwyczaj uprzedzam pretensje i jak wydaję takimi drobnymi to od razu mówię "przepraszam, że tak drobno, ale nie mam w tej chwili więcej banknotów." I od dwóchlat nie usłyszałam nic innego poza "nic nie szkodzi".
__________________
"Uroczyście nie zobowiązuję się do regularnych porządków, prowadzenia kalendarza, niejedzenia słodyczy, byciu skrupulatnym w podejmowanych czynności oraz gaszeniu światła w łazience - to się nigdy nie udało, więc w końcu dorosłam do nie oszukiwania samej siebie." za: whitepointeshoes |
2014-02-27, 08:00 | #5 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2010-07
Wiadomości: 5 243
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Też tak robię, i też pretensji nigdy nie było. Co więcej, czasem klient cudownie znajdował w portfelu drobne, mimo że chwilę wcześniej zarzekał się, że absolutnie nic drobniej nie ma
__________________
Są rzeczy, których kupić nie jesteś w stanie - honor, szacunek, zaufanie. |
2014-02-27, 18:48 | #6 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2010-09
Wiadomości: 812
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
dokladnie, mialam wiele takich sytuacji!
__________________
Słodycze i niezdrowe jedzenie Waga w dół ! ... |
2014-02-27, 19:00 | #7 |
Work, work, work
Zarejestrowany: 2010-05
Wiadomości: 3 247
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Rzadko płacę gotówką, bo wolę kartą, ale ostatnio mi się często zdarza, że mam drobne, to sprzedawcy nie chcą, bo niby nie potrzebują (głównie w Biedronce) No cóż, wtedy przychodzę do domu i zasilam moją skarbonkę
__________________
"...są w życiu chwile, w których trzeba podjąć ryzyko i dać się ponieść szaleństwu."
mikroREKLAMA
*** Szukasz oryginalnego prezentu na ślub, urodziny, rocznicę, komunię albo chrzciny? *** Projektowanie i realizacja indywidualnych zamówień: prezentów rocznicowych, podziękowań dla gości, figurek na tort, kolczyków, magnesów itp. Ta reklama pokazywana jest pod 3 247 postami tego użytkownika na forum. Jak założyć taką reklamę? (klik!) |
2014-03-01, 00:26 | #8 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2006-03
Lokalizacja: z tamtond
Wiadomości: 1 960
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
O dziwo zdarza się sytuacja, że drobnych masz od cholery, a nagle klienci stają się wielce otwarci na płacenie nimi.
Co do przygód kasjera - napiszę kiedyś dekalog klienta, jednym z głównych punktów będzie uwaga, że jeżeli płacisz 10,98zł i kasjer prosi o 3gr, nie dawaj mu ośmiu, bo pewnie wysypują mu się pięciogroszówki.
__________________
lubię knedle |
2014-03-01, 07:42 | #9 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-06
Wiadomości: 7 017
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
A bywa też tak, ze drobnych jest pełno, ale banknotów na lekarstwo... i lepiej wydac 19.99 niż 2razy nominał 10.
__________________
"Uroczyście nie zobowiązuję się do regularnych porządków, prowadzenia kalendarza, niejedzenia słodyczy, byciu skrupulatnym w podejmowanych czynności oraz gaszeniu światła w łazience - to się nigdy nie udało, więc w końcu dorosłam do nie oszukiwania samej siebie." za: whitepointeshoes |
2014-03-01, 10:47 | #10 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2013-11
Wiadomości: 11 723
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Ja pewnie powiedziałabym paniusi, że łaski nie robi i jak nie chce takiej reszty to niech nie bierze wcale.
Nie nadaję się do pracy w obsłudze klienta. |
2014-03-01, 10:52 | #11 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2008-04
Wiadomości: 986
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
tez pracuje na kasie i mnie rozwala jedno:
- ma Pan/i drobne ? - klient grzebie w wypchanym portfelu, slysze i widze brzdek monet, po czym odpowiada "NIE"! |
2014-03-01, 15:40 | #12 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2013-10
Wiadomości: 519
|
Dot.: Obowiązek sprzedawcy? Prawo klienta?
Znam ten ból. Można mówić o tym w nieskończoność. Rozumiem można chcieć rozmienić, ale nie wciskać kit że nie ma się drobnych jak sprzedawca widzi to. Jedna klientka mówiła mi że widziała jakiś artykuł prawnika że to problem klienta a nie sprzedawcy. Lojalnie trzeba uprzedzać i tyle.
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
__________________
Nie czyń priorytetu z kogoś,
kto ma Cię tylko za opcję |
Nowe wątki na forum Praca i biznes |
|
Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 23:16.